ورود
عضویت
اخبار مرکز و رویدادهای پژوهشی
 
تاریخ بارگذاری: 1394/10/16
تعداد بازدید: 3164
 
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران: از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم


عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بهتر است از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات زن و خانواده به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، خانم فریبا علاسوند در بازدید از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مرکز از ابتدای کار تاکنون از نظر کمی و کیفی کار بسیار بزرگ و با اهمیتی را انجام داده است.
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به نقاط آسیب و ضعفی که در عرصه پژوهش حوزه‌های علمیه وجود دارد اشاره کرد و گفت: نقاط آسیب موجود در عرصه پژوهش دامنگیر حوزه نیز شده است.
وی با تاکید بر لزوم ارائه پژوهش‌های «شناسنامه‌دار» در عرصه پژوهش از سوی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: باید پژوهش‌های حوزه مورد قبول پژوهشگران مسلم حوزه و خارج از حوزه باشد.
سرکار خانم علاسوند با بیان اینکه باید کارمان را در معرض نقد قرار دهیم اضافه کرد: ملاحظات در زمینه نقد موجب توقف رشد می‌شود.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده یکی از عوامل موثر در افزایش توان پژوهشی طلاب را فعالیت‌های تبلیغی دانست و ادامه داد: مبلغان فاخری که در بین حوزه و مردم در ارتباط هستند و کار تبلیغی انجام می‌دهند می‌توانند پژوهشگران خوبی هم باشند زیرا پیشرفت در عرصه پژوهش وابسته به عینیت‌ها است.
ایشان به خلاء فقدان موسسات پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: نبود موسسات پژوهشی سبب ایجاد مشکل در امر پژوهش می‌شود. موسسات پژوهشی اگر طلاب را وارد دانش‌های بین رشته‌ای کند نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: طلاب در سطح دو و سه (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در حال تمرین، تحقیق و آشنایی با مباحث پژوهشی هستند و در سطح چهار می‌توانند کارهای پژوهشی قوی‌تری انجام دهند. 
سرکار خانم علاسوند ضرورت ایجاد فیلترهای قوی، به منظور ورود به سطوح بالاتر تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هنگامی که موسسه تحصیلات تکمیلی سطح سه راه‌اندازی می کنیم طبیعی است که طلاب پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال ادامه تحصیل در سطح چهار باشند‏، ما باید برای ورود به مقطع سطح چهار فیلترهایی در نظر بگیریم که اگر مایلیم طلبه کارآمد و پژوهشگر تربیت شود باید از آنها عبور کند.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد: حوزه باید دارای استاد پژوهش‌محور باشد و هنگامی که استاد پژوهش‌محور نباشد روشن است که افرادی که تربیت می‌کند پژوهش‌محور نیستند.


به اشتراک بگذارید:    اشتراک گذاری در سروش  اشتراک گذاری در تلگرام  اشتراک گذاری در ایتا  اشتراک گذاری در فیسبوک  اشتراک گذاری در توئیتر










مرکز تحقیقات زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
نشـانی‌مرکز‌قـم:بلوار الغدیر ، کوچه 10 ، مرکز تحقیقات زن و خانواده
تلفـن: 58-32603357 (۰۲۵)
فکس: 32602879 (۰۲۵)
سامانه‌پیامکی: 1۰۰۰2532907610
نشـانی‌دفترتهــران: بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
تلفـــــــــــــــــــــــــــــــــن: ۴ ۴ ۹ ۳ ۸ ۹ ۸ ۸   (۱ ۲ ۰)
تعداد کل کاربران : 17134
کاربران آنلاین :     17
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به مرکز تحقیقات زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397